Хмарні сервіси дозволяють забезпечити значно більший рівень захисту даних
Сучасний бізнес змушений щодня обробляти величезну кількість інформації: від документації до клієнтських баз. Обсяги сучасних даних не дозволяють комфортно зберігати їх на фізичних носіях, тому хмарні сервера користуються великою популярністю у корпоративних клієнтів. Разом із популярністю зростає і кількість запитань щодо безпеки зберігання даних у хмарах. Міграція в хмару, відмова від локальної ІТ-інфрастуктури створює ілюзію втрати контролю над системою та її безпекою. Але хмарні сервіси дозволяють забезпечити значно більший рівень захисту даних, варто лише ґрунтовно підійти до вибору хмарного провайдера та запровадженню внутрішніх протоколів безпеки, зокрема, в частині аутентифікації користувачів.
На що варто звертати увагу?
- Датацентр, в якому розгорнуто хмару, має знаходитись у сейсмічно-безпечній зоні, де є мінімальний ризик виникнення природних стихій. В цьому контексті Україна має вкрай вдале географічне розташування. Тож українські датацентри в значній мірі є застрахованими від примх природи.
- Безпека даних у хмарі залежить не тільки від розміщення обладнання хмарного провайдеру у датацентрі рівня TIER-III, а і від наявності сертифікації ISO та експертного висновку КСЗІ. Якщо хмарний провайдер має усі необхідні сертифікати, це означає, що безпеку Ваших даних гарантує не лише його маркетингові матеріали, а і державні експерти в області захисту інформації.
- Наявність цілодобової технічної підтримки. Варто оцінити наскільки легко отримати допомогу або відповідь на питання.
Певним маркером надійності хмарних сервісів, що надаються постачальником послуг, є угода про рівень послуг (SLA), яка містить кількісні та якісні характеристики наданих послуг, такі як їх доступність, підтримка користувачів, час виправлення несправності та інше.
Але захист даних в хмарних сервісах – це комплекс заходів, розробка і реалізація яких здійснюється у партнерстві клієнт – хмарний провайдер. Найважливішим тут є чітке розуміння, які ресурси будуть розміщені в хмарі, яка частина з них мають статус критичності, які з них слід бекапити, як буде здійснюватися доступ співробітників до інформації. Саме це дозволить підібрати сервіс, що максимально задовольнить потреби компанії.